Germany Bans Iran’s Press TV From Airwaves

abhi

The German government follows US and the UK attacks on Iranian Television and orders their international English news channel be removed from their airwaves.

abhi

The government of Germany has ordered the removal of the London based Press TV’s international English channel from their airwaves in the latest wave of western governments moving to silence the viewpoints expressed by the channel.

Ironically, the same nation’s that are banning Iranian TV are supposedly the same freedom promoting democratic nations that charge their enemies with violating human rights for oppressing the freedom of speech and freedom of press.

Yet at the same time these nations hypocritically step up attacks within their own borders against people and organizations that openly express political discourse or report news that counters the official government narrative.

In the US journalists are being silenced by the NDAA to prevent them from reporting stories critical of the government narrative.

It is also no secret there is an attempt to manipulate and censor the social media or that there is an ongoing propaganda campaign that has been well entrenched into the psyche of the masses that discredits any information found online that does not come from a corporate media news source.

On the other side of the pond officials within the UK government officials decided in 2007 they secretly begin working on a campaign to have Press TV removed from the airwaves, according to revelations from Wikileaks.

The problem the UK faces was civil liberty laws protecting the freedom of speech and freedom of press prevented the government from ousting the channel unless they could demonstration national security was threatened or that allowing broadcasts would be in violation of international law.

Wikileaks further revealed in 2010 that the US and the UK were working together in “exploring ways to limit the operations of the IRIB’s Press TV service”.

Soon after they began attack the station’s assets financially having banks freeze their assets.

Eventually the government succeeded with removing the station from the air.

Now Germany has followed suit and has removed Press TV International English channels SES Astra.

PRESS TV outlines the history behind their ban in the UK.

UK shuts down voice of the voiceless?
afdg

After years of struggle to impede the operations of Iran’s English news channel, Britain did all it could to make Press TV to disappear from the country’s television screens for questionable reasons.

Since its launch in 2007, Press TV has been a thorn in the side of Britain’s right-wing and pro-Israeli groups who worked rigorously to limit its operations inside Britain as the mission of the channel was “to give a second eye to Western audiences,” as described by Press TV CEO, Mohammad Sarafraz.

In 2010, the whistleblower website WikiLeaks revealed that the US and British governments were engaged in “exploring ways to limit the operations of the IRIB’s Press TV service, which operates a large bureau (over 80 staff) in London.”

Nevertheless, they needed a well-thought-out conspiracy as the revealed cable disclosed “UK law sets a very high standard for denying licenses to broadcasters. Licenses can only be denied in cases where national security is threatened, or if granting a license would be contrary to Britain’s obligations under international law.”

The well-thought-out conspiracy started with several attacks on Press TV from British banks. The most blatant instance came in 2011 when the 84% state-owned National Westminster Bank, commonly known as NatWest, froze Press TV’s account, leaving a devastating impact on the operations of Press TV Ltd., Press TV’s production company in London.

In February 2011, the whistleblower website WikiLeaks revealed that NatWest had refused to respond to their requests asking for the reasons behind their decision.

Britain’s latest attack on Press TV came on Friday when policy advisor to the former British Prime Minister Tony Blair, Ed Richards, decided to revoke the channel’s broadcasting license.

The official reason behind the decision made by Ed Richard, who is currently the Controller of Corporate Strategy at the BBC and the head of Britain’s Office of Communications (Ofcom), was that Press TV’s editorial team was based in Tehran.

This comes as several other channels, including CNN and Al Jazeera, have their editorial teams in countries other than Britain, in other words, the US and Qatar.

Despite Britain’s all-out efforts to prevent British people from being able to hear the voice of the voiceless, Iran’s alternative news outlet still provides British people with its wide coverage of issues absent in the British media.

Press TV reporting on their latest ban in Europe.

Germany illegally removes Press TV from SES Astra

Under pressure from the German government, Munich media regulatory office (BLM) has made an illegal decision to remove Iran’s international English Channel, Press TV, from SES Astra at 19:00 local time on Tuesday.

Press TV – In an email sent to the Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB) officials, Vice President of the SES Platforms Services, Stephane Goebel, noted that the BLM has asked Press TV be immediately removed from the platform.

The authority has claimed that Iran’s English-speaking channel does not have a license for broadcast in Europe.

“BLM has…sent us an official request to immediately seize the service of the above-mentioned channel [Press TV],” Goebel noted.

Regretting the decision, Goebel added that his company “will be no longer able to keep the Press TV signal on air and will need to shut down the service without further notice.”

The move is clearly part of a plot orchestrated by the West to silence the voice of the Iranian English-language channel.

More from PRESS TV:

Categories: CORPORATE MEDIA

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*